Hand- en polstherapie

Heeft u last van een stekende, zeurende of brandende pijn in uw vingers, hand of pols? Of voelen ze juist krachteloos, verstijfd, verdoofd of tintelend aan? Heeft u moeite met het bewegen van de vingers en zijn ze gezwollen? Dan bent u bij Fysiotherapie Zorgplein Zuid aan het juiste adres!

Hand- en polstherapie is voor iedereen die klachten ervaart aan de hand en/of pols. Voorbeelden zijn: pijnklachten, verminderde kracht, stijf gevoel, doofheid of tintelingen. Of bijvoorbeeld moeite hebben bij het inzetten van de hand(en) in het dagelijkse leven.

Wat bieden wij?

De behandeling wordt gegeven door een fysiotherapeut die de hand- en polsopleiding met succes heeft afgerond.

Onder andere de volgende aandoeningen/klachten worden behandeld:

• Carpaaltunnelsyndroom
  • Triggerfinger
  • Overbelastingsklachten
  • Tintelingen hand/vingers
  • A-specifieke polsklachten
  • Fracturen
  • Ligamentair letsel
  • Artrose
  • Verminderde mobiliteit hand/pols
  • Verminderde kracht hand/pols

Wat kunt u verwachten?

De eerste keer dat u komt wordt een intake afgenomen. Daarbij hoort een vraaggesprek waardoor de therapeut een beter beeld van uw klacht krijgt. Vervolgens wordt er een onderzoek gedaan en de uitslag wordt met u besproken. Aan de hand van de intake wordt een behandelplan opgesteld.

De behandeling kan bestaan uit: advies, oefentherapie, spalken, mobiliseren en massage.